2013-02-06

Vuxenpoäng!

Alla frågar hur det känns att vara 18, vad som är annorlunda och om man trivs med det. För att vara helt ärlig så är det nästan ingen skillnad alls om man bortser från att man kommer in på krogen. Det ENDA som är annorlunda, det är posten. Alla tråkiga brev som förr kommit till mamma/pappa står nu sitt eget namn på. Tyvärr är det bara tråkiga brev från banker, myndigheter och försäkringsbyråer. Så mycket roligare än så är det tyvärr inte.

Idag fick jag 5/6 brev i vår familj, vilket känns ytterst annorlunda, för förut fick jag nästan inga alls. Kul på ett sätt, förutom att mamma tvingar mig läsa och gå igenom alla försäkringar och sånt skit själv, för att "det är nyttigt" och "du måste ju ändå lära dig nån gång". Den största lärdomen av detta brev-mani är att alltid gå till pappa (inte mamma!), för han löser det åt en, för att han inte orkar gå igenom hur det ska gå till. Ett litet tips bara!

Sen måste jag bara säga förlåt för att jag förstör för er som inte fyllt 18 än, genom att spoila och säga att det inte är mer annorlunda än post. Justdet. Post. Kulkul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar