2013-02-05

Det är guld värt!

I 18års-present fick jag bland annat ett guldarmband med berlocker som tidigare varit min mormors. Armbandet har en lång historia då hon fick det när hon var 7 år. Sedan gav hon armbandet till min mamma och nu är det mitt. Det är just nu 9 guldberlocker på det. Det är så fint!

Av min mormor fick jag i present en gammal vigselring i guld som har tillhört min mormors moster en gång i tiden. Armbandet var för stort och några till berlocker skulle sättas på, så det har förkortats och justerats. Ringen var för liten så den har förstorats. Men nu ÄNTLIGEN är mina födelsedagspresenter färdiga och redo att användas flitigt. Jag har alltid varit sån som velat ha gamla smycken som har en historia, som burits av någon innan mig. Jag tycker att smyckena får en själ och charm som du inte kan hitta på glitter eller HM. Jag älskar när de har en stor betydelse för mig, då blir jag påmind om historien varje gång jag ser på det. Här har ni iaf bilder på de!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar