2012-12-07

Dödstråkigt jajjemen

Idag blir det en tråkig fredag. Faktum är att hela helgen blir tråkig. Idag var jag i skolan, och sen traskade jag runt på stan och handlade julklappar med Stina! Och nu sitter jag på actic och väntar på att min hurtiga mamma ska träna klart nån gång, så jag kan åka hem?!
Imorgon har jag ingenting planerat och heller inte på söndag.

När jag var liten fick jag alltid höra av mormor att det var nyttigt att ha tråkigt ibland, för att det gör att man uppskattar roliga saker mera. Och sant är väl det, men är inte livet för kort för att ha tråkigt? Jag vill inte sitta hemma själv framför dumburken, jag vill umgås med folk jag mår bra av och göra saker som gör mig lycklig. Jag vill fanimej inte ha tråkigt! Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa denna helg, det är mest sannolikt att det slutar med att jag sitter framför nån klyschig romantisk komedi och sörjer min ensamhet genom att trycka i mig så många lussebullar så att jag till slut platsar i guinnes rekordbok. KulJul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar