2011-11-16

Breaking dawn

Och där var den upplevelsen över! Jag förväntade mig oerhört mycket av filmen och jag måste bara säga att jag blev väldigt besviken. Den var alldeles för flummig, komisk, överdriven och overklig. Det kändes helt ärligt mer som en parodi. Den första halvan av filmen, runt en timma, då var den mysig, romantisk, rolig och underbar. Den andra halvan var en stor besvikelse. Fejkade röster, tecknade ansikten och överdriven humor och i vissa fall äckliga scener, fast inte äckligt på det sättet utan att det kändes överdrivet, overkligt äckligt. Jag gillar självklart den här filmen ändå, men endast för att den är en del av sagan. Om jag inte hade läst böckerna och inte sett de andra filmerna skulle jag nog tycka att den var jättedålig. Jag är besviken och glad på samma gång. Jag känner mig lite splittrad haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar