2013-07-06

Här ligger jag och latar mig

Detta är fjärde dagen av 5 veckor jag är här. Tiden går fort men ändå långsamt. Jag gör inte så mycket här, men det är nog det som är själva filosofin med ett sommarhus. De stora händelserna jag tillbringar min tid till är att diska efter middagen, eller att hjälpa mormor att städa vinden. Det finns inte så mycket att göra, och trots det mår jag så bra när jag är här. De allra flesta skulle nog tröttna efter en dag, men jag trivs med att ha det lugnt och stilla ibland, lika som jag gillar att vara i storstäder fulla av liv. 

Idag åt vi en jättemysig lunch i trädgården under solsken i den så kallade måshörnan. Det är en liten uteplats vi har i trädgården och den heter så för att ena stenväggen är målad som en himmel med måsar på. Svårare än så är det inte. Sedan stack vi ut med vår lilla segelbåt och seglade i ungefär två timmar. Och nu ligger jag här. I mitt favoritställe. Hängmattan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar