2013-02-25

Dagen

Idag stack jag från skolan efter lunch för att jag hade tandläkartid i Storvreta. Första gången i hela mitt 18åriga liv som jag fått bedövning. Fyfan vad jag hatar tandläkare (inte själva individen, utan hela upplevelsen). Där kommer man in i ett trångt, vitt rum med två fönster och två tanter, tar i hand, ler lite stelt. De frågar hur man tar hand om sina tänder, hur man äter och hur man mår. Efter de två minuterna av trevligt småprat tvingas man ner i en obekväm stol som går upp och ner och får obekväma skumgummibitar upptryckta i halsen. Efter ett tag så småler en av tanterna och säger stt bedövning inte gör ont alls. Näe tandläkare gillar jag inte. Hah! Kul där. Jättekul. Man säger att man är spruträdd, hon viftar med sprutan framför ansiktet på en och säger att den inte aaaalls är farlig. Aajo... Näe, näe fyfan. Nu sitter jag här med ena ansiktet som i en stroke, ingen känsel och helt hängande. Jag kan inte dricka och inte tugga, knappt prata. Allt man vill är att försöka bita så hårt i läppen tills man känner att man gör det, för att det inte känns..men det vore nog inte en så speciellt bra idé ändå haha!

Nu har jag iaf varit och handlat lite nudlar och kokosmjölk mm, ska göra laxwok, min specialitet! Pappa kommer nämligen på middag ikväll, och ska även hjälpa till att skruva upp lite hyllor i badrummet! Myspys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar