2012-11-01

äckligt och geggigt

Första november. Det säger sig självt. Jag vill ha sommar. Luften är äckligt kall och obehaglig att andas in. Den gulbruna geggan som finns överallt på stadens gator var för bara några dagar sedan de vackra löven i alla möjliga färger på trädens alla grenar. November förstör allt. Det blir kallt och det blir geggigt. Fine att det är "mysigt att sitta inne framför en go film med varm choklad och massa kompisar" som alla förklarar hösten. Men för mig är hösten såhär.

  • Det är kallt
  • Det är geggigt
  • Det är mörkt
  • Alla snygga kläder som man vill visa måste täckas av 20 lager ull
  • Händerna blir som en 80-årings
  • Röda kinder är inte att tala om
  • Svetten rinner när man vandrar omkring i affärer
  • De nya "varmare" skorna får man skavsår av
  • Vantarna glömmer man på bussen
  • Halsduken gör att håret ser ut som när man var 5 och vägrade hårborstar
  • Snyggdagarna är för all tid förbi
  • Hudfärgen blir grå pga solbrist
  • Man ser ut som en fet sumobrottare omkringvandrandes i alla plagg man äger och har
  • Det tar år att somna för att fötterna är iskalla

Ni tycker kanske att de jag radade upp bara är i-landsproblem som är lätta och lösa eller att "sluta klaga, du har det ju så bra, tänk på barnen i Afrika och blablabla". Förlåt, men dessa är MINA problem och jag får ha dem om jag vill, för de är just mina. Ni kanske har liknande problem eller helt andra och jag lovar att barnen i Afrika har vissa fåniga problem de också. Men som sagt detta är bara mina problem, så låt mig va. Förlåt för att jag är bitter som vanligt men jag blir det av detta J*vla pissväder som vi har i Sverige. Jag ska byta land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar