2013-01-29

Pysseldags!


Skålar av gamla LP-skivor har jag alltid gillat och har gjort en för flera år sedan. Busenkelt och så snygga blir de ju! Jag fyndade LP-skivorna på myrornas i Uppsala, kostar ca 10-20kr/st.


För att göra likadana börjar du med att välja ut några/nån fin eller färgglad LP-skiva.




Sedan sätter du på ugnen på 150 grader. Sedan lägger du in skivan på galler mitt i ugnen, och väntar ingefär 1-2 minuter (det går jäkligt fort så gå inte ifrån!)


Direkt efter du tagit ut skivan ur ugnen ska du forma den. Lättast är om du ställer en skål uppochner i den storleken du vill ha din nya skål. Så låter du den hänga där, eller hjälper till att forma den lite om nån kant viker sig eller liknande. Jag valde en ganska liten skål att forma runt, för att få högre kanter på LP-skålen. Skivan stelnar väldigt fort så man får vara snabb att forma den, man kan ju alltid lägga tillbaka den i ugnen om det inteblev som man tänkt sig.

 
Sista steget är ju såklart att lyfta bort LP-skålen från vanliga skålen. SÅDÄR, KLART! Snygga va? Jag tycker om de jättemycket. Funkar urbra som present, godisskål eller till frukt kanske!
 





1 kommentar:

  1. Fuuark snacka om att förstöra gamla musikskatter som aldrig går att få tillbaka igen...

    SvaraRadera