2012-08-22

SVAR PÅ ERA FRÅGOR!!!


Vilken är din favoritklädesaffär?
Oj detta blir riktigt svårt att välja…Men jag skulle tro att det landar någonstans mellan Gant och Boomerang. Men sen gillar jag ju att köpa kläder från lite olika affärer, som till exempel Zara, Abercrombie, Topshop, Monki, MQ, Janemars osv…

Jeans eller tajts?
Här måste jag nog svara jeans faktiskt! Självklart gillar jag att ha tajts till kjolar och klänningar ibland, typ på vintern, men jag tror jag gillar jeans bäst. Enklast och skönast!

Katt eller hund?
Jag skulle nog inte kalla mig för en djurvän haha, men de flesta djur är söta (inte insekter!). Jag var hundrädd när jag var liten, men det har nästan försvunnit helt, så om jag skulle välja mellan att skaffa katt eller hund, om man bortser från olikheterna på jobbfronten så skulle jag nog välja en gullig (och liten) hund! Helst en fransk bulldog!




Vitt eller svart?
Oj, om du nu tänker på färgerna vit och svart, på tex. Kläder så gillar jag nog mer svart än vitt, men jag har mycket från båda färgerna. Även om man tänker på inredning så har jag svårt att välja även där, då jag har både mycket svart som vitt.

Sola eller bada?
Sola, definitivt. Jag är inte sådär jätteförtjust att bada, iaf inte på djupt vatten, jag är lite mesig på den fronten haha! Men självklart badar jag på somrarna om det är fint väder!



Cykla eller gå?
Cykel går ju snabbare såklart, men jag föredrar nog ändå att promenera.

Stan eller landet?
Jag bor ju på landet, men jag skulle mycket hellre på inne i stan. Jag är nog inte så mycket för natur och allt som ingår som lantis haha, jag är mest i stan även om mitt hem är utanför stan.

Blond eller brunett?
På mig själv så har jag ju aldrig testat brunt hår, så det blir lite svårt att avgöra på den fronten, och även om man försöker välja vad som är snyggast på andra, eftersom det är så olika. MEN om man tänker färg på håret på killar, så tror jag faktiskt att jag faller lättare för killar med brunt hår…varför vet jag inte, antar att man dras till motsatser eller nåt sånt haha



Många kompisar eller en bästa vän?
Både och. Får man svara så? Jag har gärna både kompisar som jag inte är så jättenära med utan bara pratar med ibland eller tar en fika med då och då, men även väldigt nära vänner som man kan berätta allt för OCH även EN allra bästa vän. Haha kanske fuskigt att svara så, men det kan vara skönt att träffa en person man inte är så nära med ibland, men samtidigt klarar man sig inte utan sin bästis.

Duscha eller bada?
Det är väl kanske egentligen mysigare att ta ett varmt bad med tända ljus och musik…men jag tror ändå att jag föredrar att duscha. Det går fortare och känns fräschare på nåt konstigt sätt.

Vilket är ditt absoluta favoritplagg?
Detta var en klurig fråga, då jag egentligen inte har nåt klädesplagg som är så jättespeciellt…men jag antar att mitt favoritplagg får bli en klänning jag sydde upp i Thailand. Siden, marinblå, chiffong och allt detdär som jag gillar haha, så det får väl bli mitt favoritplagg, just för att det är lite speciellt med tanke på att jag designat klänning själv!


 

Vilket resmål skulle du vilja besöka?
Brasilien! Jag har egentligen ingen aning om varför det är mitt drömresemål, men det har det sedan länge varit. Det känns exotiskt och ligger långt borta, så att man får resa en bit bort från verkligheten.

Om du fick välja en superkraft, vilken skulle det då vara?
Ååh, då skulle jag definitivt välja att vara osynlig! Självklart skulle jag vilja ha massa andra krafter också…som att kunna trolla kanske? Men just osynlig känns jäkligt ballt haha. Då kan man skrämma folk, spionera och ta sig in på ställen där det är förbjudet att vara. Gå in gratis på bion, klubbar eller flygplan och tjuvlyssna på folk man inte känner. Haha det känns som att det mest är elaka och olagliga saker man kan göra med den kraften, men jag vill ändå ha den! hehe

Om du fick ta med tre saker till en öde ö, vilka skulle det vara?
Egentligen borde man ju välja sånadär tråkiga saker som ”vattendunkar, mat och min mamma” haha som man svarade när man var liten. Men om man tänker successivt så kommer ju vattendunkarna att nån gång ta slut, likaså maten och mamma..ja det vet jag inte riktigt haha. Så jag skulle nog välja att ta med något slags redskap, typ en kniv, yxa eller något sådant. Sen skulle jag vilja ta med nödraketer, för antagligen vill jag därifrån tids nog… Den tredje saken skulle vara Robert Pattinson…LITE ROLIGT SKA MAN VÄL ÄNDÅ FÅ HA UNDER TIDEN?!

Ge tips hur man pluggar som en äkta rosendalare!
Haha tips på hur man är en bra pluggis…Jadu. Jag vet faktiskt inte riktigt, alla har ju sitt egna sätt som de pluggar bäst på, så det är ju lite svårt att svara på. Jag brukar väl iaf försöka anteckna så mycket som möjligt under lektioner och sen läsa texter om och om igen för att nånting av den tråkiga faktan ska printas in i skallen på mig…sen pluggar jag ju olika till olika ämnen osv…



Vad är godast i skolkafeterian?
Godast måste nog vara typ chokladboll eller chokladkaka eller nåt, fast det jag köper mest är ju te, så jag svarar te på den frågan! Billigt och mysigt, fem spänn jag menar VÄRT

Vad lägger du helst dina pengar på?
Egentligen borde man väl svara kläder eller så, för det skulle jag helst lägga pengar på, men i verkligheten läggs nästan alla mina pengar på MAT. Sorligt men sant. Luncher, fikamys och middagar…sånt prioriterar jag..tyvärr.

Vem är den snyggaste killen i världen, om du absolut INTE får välja Robert Pattinson?
Haha jag vet inte vem som är snyggast i världen, det blev rätt svårt här faktiskt… Men om jag ska välja en kille som jag tycker är så otroligt jäkla olagligt snygg så är det Diego Boneta!



 Vad vill du göra efter gymnasiet?
Jag vet ännu inte vad jag vill bli och arbeta med resten av mitt liv, och det vore faktiskt nästan lite sorgligt om jag redan visste det, jag vill hamna fel och jag vill göra misstag, för att nån gång hamna rätt och känna mig hemma.  Men för att svara på din fråga så vill jag Direkt efter gymnasiet ta ett viloår av nåt slag, dvs inte plugga vidare direkt. Jag skulle gärna ta en baristakurs, resa utomland, se världen och jobba på nåt härligt fik eller café.

Vilken är den bästa presenten du någonsin fått?
Oj detta blir svårt att svara på..men om jag tänker på vad jag använt mest och är nöjd och glad med även idag så måste det nog vara min svarta stålsträngade gitarr. Sen så har jag ju blivit väldigt glad för presenter jag fått när jag var liten, som barbiedockor och lego och såna grejer, men de klassas ju inte längre som den bästa presenten eftersom jag inte längre värderar dem lika högt haha!

Hur många barn vill du ha?
Inga. Haha inte just nu iaf, så jag vill inte ha några. Fast antagligen menar du väl när jag växt upp, blivit gammal och grå och mogen (när nu det kommer hända?! Jag som är så otroligt barnslig!) När jag var liten hade jag på en gång svarat något liknande ÅTTA barn, men det var antagligen för att jag älskade att leka med dockor när jag var en liten flicka. Sen under åren blev antalet önskade barn färre och färre tills nu idag då jag inte har nån aning. Men om jag vill ha barn när jag blir vuxen så börjar jag väl med ett (haha hur annars ska det gå till?) och sen får jag väl se om man vill ha fler!

Vad skulle du göra om Robert Pattinson kom fram till dig och sa att du är hans bästa fan?
Jag tror tyvärr aldrig det skulle hända, då jag vet att det finns mycket mer hängivna fans än mig, men om det nu trots oddsen skulle hända, så skulle jag väl antagligen svimma, falla ihop som en klump på golvet, börja stamma, gråta, skrika, darra, skaka, eller något liknande. Helt ärligt tror jag inte att jag skulle vara kapabel till att agera på ett mänskligt sätt så jag skulle väl antagligen stå där skakig och yr och bara GLO.



Vad är ditt favoritprogram?
Oj gud vad svårt! Jag som är värsta tänkbara TVapan! Jag äslar serier till att börja med, så nån av favortitserierna lär väl hamna överst på listan. Kanske Gossip Girl eller Sex and the city…men även Vampire diaries, Desperate Housewives och Pretty little Liars… Jag tror tyvärr inte jag klarar av att svara på den frågan…förlåt!

Te eller kaffe?
Båda funkar, men jag väljer nog te faktiskt! Kaffe är lite för beskt för min smak egentligen, te är ju mycket sötare och lite mysigare tycker jag!

Vilken är din favoritblogg?
Haha konstigt nog så bloggar jag själv utan att läsa alla stora bloggar… Jag läser mina vänners bloggar för det tycker jag är mysigt och relevant. Det är även där svårt att välja och det vågar jag inte skriva här heller, så för att det ska vara rättvist utan sura miner så väljer jag min syrras blogg som min favorit haha! www.Ynkipynki.blogg.se

Skulle du ge upp att köpa kläder under tre års tid om du fick spendera en helg med robert pattinson?
ABSOLUT. LÄTT. HELT KLART. UTAN TVEKAN!

Vad fick dig att vilja starta en blogg?
Jadu, jag vet faktiskt inte såhär på rak arm, men just i stundens hetta var jag väl uttråkad antar jag, och sugen på att testa något nytt!

Dejtar du någon just nu?
Haha lite privat där kanske, men ja, det skulle man nog kunna säga att jag gör!

Är du nöjd med ditt utseende?
Ibland, ibland inte. Jag har ibland såna där fruktade hemska fuldagar då jag inte alls är nöjd med mitt utseende, medan vissa dagar trivs jag som jag är skapad, haha gud vad klyshigt det känns! Men jag skulle samtidigt inte kunna tänka mig att byta utseende med nån, för då blir det ju inte jag, och det är ju inte heller bra. Så jag är väl relativt nöjd med mitt utseende ändå! Självförtroende går ju alltid att jobba upp, men är man nöjd med sig själv på insidan så syns det, även ut i utseendet!

Sjunger du i duschen? Om ja, kan du spela in det och lägga upp på din blogg?
Haha man skulle kanske kunna tro att jag sjunger i duschen, men det gör jag faktiskt inte! Självklart har det hänt nån gång, men det är inte direkt nån rutin tyvärr, skulle ju faktiskt vara rätt mysigt om man var en sån som stod bakom drapperiet och nynnade lite, men så är det ej, så tyvärr, ingen video!

Kan du ta ett foto på dina fötter? (helst utan skor)
Haha jag har nog inte de charmigaste fötterna, tror de ser ganska så normala ut, men visst kan jag slänga upp en fotbild! Haha jag vet ju vem det är som skrivit denna frågan men jag säger inte vem det är för att skydda denna personens fot-fetisch haha!



Vilken skostorlek har du?
39 (stoooora fötter)

Vem är din allra bästa vän?
Jag har många nära vänner, men mina absolut allra närmaste bästa vän är min fina älskade barndomsvän Lillo Josserand!

 

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar