2012-03-27

(desperate) housewife

Kakor är ju aldrig fel. Speciellt inte när det är chocolate chip cookies!

Om jag får skryta lite nu så är mina kakor så djävulskt goda!

...så därför tänkte jag dela med mig av receptet jag använder, så ni kan baka likadana!

Chocolate chip cookies:

Ingredienser:

200 g smör
2 1/2 dl farinsocker
1 1/2 dl strösocker
2 ägg
5 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bikarbonat
2 tsk havssalt
200 g blockchoklad

Såhär gör du!:

-Sätt ugnen på 175 grader.
-Blanda (gärna med elvisp) smör, farin, socker poröst.
-Tillsätt äggen och blanda noga
-Blanda mjöl, vaniljsocker, bikarbonat och salt i en annan skål.
-rör sedan ner mjölblandningen i smeten.
-klicka ut smeten i små plättar på en plåt.
-tryck sedan i hackad choklad.
-grädda i mitten av ugnen ca. 10-12 minuter.

Tänk på att kakorna är mjuka när de är i ugnen, de stelnar sen. Så ha dem inte i ugnen för länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar