2012-02-12

Detta mobilberoende samhälle!

Man ser inte en enda mänska som inte lyssnar på musik, smsar, surfar, snackar i tele eller spelar Word feud.

Alla är ständigt uppkopplade till dessa mini-tegelstenar vi bär omkring på. (detta gäller även mig)

det går att göra allt med mobiltelefoner nu för tiden- skicka vykort, maila, blogga.. You name it!

Vi behöver praktiskt taget inget "socialt liv" längre, för allt går att göra med våra telefoner.

Jag själv vet hur otroligt stressad och panikslagen jag blir när batteriet visar på 12 %, när jag glömt bort lösenordet eller mini-hjärtattacken jag får när jag inte känner min mobil i fickan...

Dels blir vi stressade av denna ständiga uppkoppling till världen...
Men vi blir minst lika stressade av att INTE vara uppkopplade.

Vårt samhälle blir ju lite förstört av att alla ständigt är som fastklistrade i mobiltelefonerna..

Men ärligt talat tror jag inte vi kan göra nåt åt det. Inte i nuläget iaf. Tekniken går ju framåt. Det är bara acceptera detta fenomen och ha en lektion för mormor för att lära henne att behärska dessa rektangulära apparater. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar