2011-12-05

Tjuvarnas jul

Nu blir det Tjuvarnas jul (för er som inte vet det, så är det årets julkalender!)

Jag hann inte kolla imorse, så svt play får bli min räddning. Jag ligger nu nedkrupen i ett varmt duntäcke med adventsstjärnan tänd och med ett hjärta fyllt av stress och oro. Jag är otroligt stressad över hur historieprovet kommer gå imorgon, jag känner mig verkligen inte alls förberedd och just nu mår jag bara dåligt. jag ångrar mig rejält att jag inte pluggade hårdare, men man brukar ju inse det efteråt, när det är för sent.

 Nu känns det ändå inte som någon mening att vara uppe längre och försöka dunka in alla årtal och händelser i mitt huvud. Det är nämligen överfullt, så om jag häller i lite till kommer det jag lärt mig först rinna ut lika fort genom det andra örat. Min gräns på hur mycket man kan lära sig under en dag är nådd.

Så istället för att plugga ska jag nu varva ned med det femte avsnittet av julkalendern och sen sova litegrann för att vara utvilad inför provet...det kanske hjälper litegrann i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar